Wydział Spraw Obywatelskich

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw meldunkowych obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Prowadzenie spraw meldunkowych cudzoziemców.
3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zameldowania lub wymeldowania.
4. Prowadzenie ewidencji ludności.
5. Wydawanie zaświadczeń na podstawie posiadanych dokumentów ewidencji ludności.
6. Sporządzanie wykazu dzieci dla potrzeb szkolnictwa.
7. Odpowiadanie na wnioski o udostępnienie danych osobowych.
8. Wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem aplikacji ŹRÓDŁO.
9. Wydawanie i unieważnianie dowodów osobistych.
10. Prowadzenie ewidencji wydanych, unieważnionych i utraconych dowodów osobistych.
11. Prowadzenie archiwum wydanych dokumentów tożsamości oraz ewidencji ludności.
12. Prowadzenie stałego rejestru wyborców.
13. Prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów.
14. Przyjmowanie zawiadomień o organizacji zgromadzeń oraz prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez masowych.
15. Rejestracja osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenia ewidencji wojskowej.
16. Przygotowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej.
17. Prowadzenie narastająco do wysokości planu finansowego rejestru udzielanych zamówień.
18. Sporządzanie sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami.
19. Prowadzenie spraw dotyczących akcji kurierskiej oraz jej koordynacja.
20. Nakładanie na obywateli obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz sił zbrojnych.
21. Prowadzenie zadań z zakresu obrony cywilnej i spraw obronnych.
22. Realizacja zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej wynikających z ustawy o Ochotniczych Strażach Pożarnych, m. im.:
- zapewnienie OSP obiektów, terenów, pojazdów, sprzętu specjalistycznego, środków ochrony indywidualnej, umundurowania, środków łączności oraz innej pomocy niezbędnej do ich należytego funkcjonowania,
- prowadzenie ewidencji strażaków ratowników,
- nadzór i kontrola nad majątkiem przekazanym OSP,
- akceptacja pod względem merytorycznym list do wypłaty ekwiwalentów,
- koordynacja remontów bieżących remiz i sprzętu przeciwpożarowego (samochodów i sprzętu towarzyszącego),
- przygotowanie i przekazanie danych dotyczących ubezpieczenia OSP i Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych oraz samochodów i innego sprzętu do Wydziału Administracyjno-Oświatowego,
- przygotowywanie i zawieranie umów, w tym umów zleceń i dot. dotacji,
- rozliczanie otrzymanych i przekazanych dotacji.

23. Współdziałanie w zespole nad realizacją uchwały Rady w sprawie inicjatywy lokalnej (FB, IN, GPNŚ, OR). Nadzór i obsługa merytoryczna realizacji inicjatywy lokalnej.
24. Prowadzenie wszelkich spraw związanych z umieszczaniem informacji dotyczących wydziału oraz ich aktualizacją w Biuletynie Informacji Publicznej.
25. Współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi i wydziałami Urzędu dla prawidłowego i skutecznego działania Urzędu.
26. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza na podstawie delegacji zawartych w przepisach ustawowych.

Stanowiska

Naczelnik wydziału

Ewidencja ludności

Dowody osobiste

Dokumenty

Prawo miejscowe

Wybory i referenda

Wybory i referenda

Sprawy Społeczno-Obywatelskie

Sprawy Społeczno-Obywatelskie

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 maja 2015 10:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daniel Mrozik
Ilość wyświetleń: 22487
22 października 2025 08:16 (Kamil Michalak) - Zmiana danych jednostki.
22 października 2025 08:16 (Kamil Michalak) - Zmiana danych jednostki.
09 maja 2022 14:46 (Andrzej Wójcik) - Dodanie stanowiska: Ewidencja ludności.
Zatrzymaj banner przewijany