Wydział Infrastruktury i Zamówień Publicznych

Do zakresu działania Wydziału Infrastruktury i Zamówień Publicznych należy w szczególności:
1. Prowadzenie całości spraw związanych z przygotowaniem, prowadzeniem, nadzorowaniem i przekazywaniem do eksploatacji inwestycji i remontów, których wartość kwalifikuje do przeprowadzenia przetargu zgodnie z trybem ustalonym ustawą Prawo Zamówień Publicznych, a w szczególności:
a) zbieranie wniosków wraz z uzasadnieniem z wydziałów i gminnych jednostek organizacyjnych do opracowania planów inwestycyjnych,
b) opracowanie i realizacja rocznych planów inwestycji i remontów,
c) realizacja przedsięwzięć ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej,
d) koordynowanie spraw związanych z opracowaniem i zatwierdzeniem dokumentacji projektowej inwestycji oraz remontów,
e) organizowanie wykonawstwa robót inwestycyjnych i remontowych,
f) organizowanie i wykonywanie nadzoru inwestorskiego oraz sprawowanie kontroli realizacji robót inwestycyjnych i remontowych jednostek organizacyjnych gminy,
g) przygotowanie odbiorów końcowych inwestycji,
h) merytoryczna kontrola faktur za wykonanie robót i dostaw, rozliczenie końcowe inwestycji łącznie z przygotowaniem druku OT,
i) sporządzanie sprawozdań dla potrzeb Burmistrza z przeprowadzanych i zakończonych inwestycji.
2. Prowadzenie procedur przetargowych zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych i regulaminem udzielania zamówień publicznych a w szczególności:
a) przygotowanie i organizowanie przetargów w zakresie zamówień publicznych wynikających z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowo – budowlanych przyjętych w budżecie gminy,
b) przygotowanie i organizowanie przetargów w zakresie zakupów usług, dostaw i robót budowlanych nadzorowanych przez inne wydziały, lub też gminne jednostki organizacyjne na podstawie złożonych wniosków o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych,
c) szkolenie pracowników w zakresie zamówień publicznych oraz udzielanie pomocy szkoleniowej jednostkom organizacyjnym gminy.
3. Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych oraz przygotowanie projektów w ramach funduszy pomocowych, a w szczególności:
a) przygotowanie projektów /wniosków/ o dotacje, pożyczki z funduszy pomocowych Unii Europejskiej, krajowych oraz innych dostępnych na realizację inwestycji i remontów,
b) przygotowanie wniosków o płatność i rozliczeń końcowych,
c) prowadzenie sprawozdawczości w okresie trwałości projektu,
d) wybór inwestora zastępczego dla inwestycji gminnych finansowanych z funduszy krajowych i zagranicznych,
e) nadzór nad obsługą inwestorską inwestycji dofinansowywanych ze środków pomocowych, w tym opracowywanie dokumentacji przetargowych wg procedur wymaganych dla poszczególnych funduszy.
4. Przygotowywanie opinii do planu zagospodarowania przestrzennego województwa, powiatu, gminy.
5. Kompleksowe wykonywanie zadań z zakresu drogownictwa komunalnego wynikających z ustawy o drogach publicznych, a w szczególności: wydawanie zezwoleń na budowę lub przebudowę zjazdu, zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej( w tym także w drogach wewnętrznych i działkach gminnych nie leżących w obrębie pasa drogowego dróg gminnych) i innych obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami, a w szczególności na umieszczenie reklam i prowadzenie handlu oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych z tym związanych.
6. Nadzór nad utrzymaniem nawierzchni dróg i obiektów mostowych oraz innych drogowych obiektów inżynierskich, a także sygnalizacji świetlnej.
7. Realizacja remontów dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich w zakresie, w którym ustawa o zamówieniach publicznych nie ma zastosowania.
8. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych wraz z naliczaniem opłat wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i uchwał Rady.
9. Zarzadzanie, administrowanie i utrzymanie cmentarza wojennego, miejsc pamięci narodowej, targowiska miejskiego, wiat przystankowych, i innych obiektów publicznych (z wyłączeniem obiektów administrowanych przez inne gminne jednostki organizacyjne).
10. Prowadzenie zadań inwestycyjnych i remontów cmentarzy komunalnych, cmentarza wojennego, miejsc pamięci narodowej, targowiska miejskiego, remiz OSP, szatni i boisk sportowych, wiat przystankowych, placów zabaw, toalet publicznych, świetlic wiejskich i innych obiektów publicznych (z wyłączeniem obiektów administrowanych przez inne gminne jednostki organizacyjne).
11. Współpraca ze Spółkami Wodnymi, Polskimi Wodami i innymi w zakresie utrzymania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, rowów i cieków.
12. Nadzór nad utrzymaniem czystości ulic i placów w mieście i na terenie gminy.
13. Sprawowanie nadzoru nad zabytkami stanowiącymi własność Gminy i współpraca w tym zakresie z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
14. Zarządzanie, nadzorowanie i zapewnienie funkcjonowania (w tym tworzenie, rozszerzanie, zamykanie) cmentarzy komunalnych oraz ustalanie opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych.
15. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem grobów wojennych i miejsc martyrologii obywateli Rzeczypospolitej.
16. Sprawowanie nadzoru merytorycznego w zakresie prawidłowego funkcjonowania gminnych urządzeń komunalnych (sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i deszczowej, fontann) składowiska odpadów i oczyszczalni ścieków.
17. Realizacja zadań inwestycyjnych (dostawy, roboty budowlane) programu odnowy wsi zgodnie z jej założeniami.
18. Realizacja zadań inwestycyjnych (dostawy, usługi, roboty budowlane) w ramach funduszu sołeckiego zakwalifikowanych do realizacji w ramach zadań Wydziału.
19. Prowadzenie narastająco do wysokości planu finansowego rejestru udzielanych zamówień.
20. Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw.
21. Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących kompetencji wydziału pod obrady Rady.
22. Wdrażanie i monitoring standardów zarządzania energią,
23. Podejmowanie działań zmierzających do osiągnięcia oszczędności energii w sektorze publicznym,
24. Wykorzystanie OZE,
25. Podnoszenie efektywności energetycznej oraz planowanie i opiniowanie działań inwestycyjnych pod względem energetycznym,
26. Prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste powietrze” oraz systemu informacji o źródłach ogrzewania budynków (Centralne Ewidencja Emisyjności Budynków).
27. Monitoring dostępnych środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej (UE) oraz innych środków pozabudżetowych możliwych do pozyskania na finansowanie działań Gminy.
28. Przygotowanie, kompletowanie, składanie dokumentacji aplikacyjnej oraz rozliczanie projektów.
29. Współpraca z samorządami innych krajów, z jednostkami podległymi urzędowi Gminy i Miasta Lwówek Śląski, z mieszkańcami Gminy i organizacjami pozarządowymi w zakresie pozyskiwania środków pomocowych.
30. Stały kontakt z instytucjami zarządzającymi i koordynującymi przydział środków zewnętrznych.
31. Pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat istniejących i powstających programów, finansowych krajowych i europejskich w celu możliwości pozyskiwania środków pomocowych.
32. Opracowywanie i realizacja gospodarczych programów współpracy międzynarodowej Gminy.
33. Wspieranie inwestorów w fazie przygotowania, realizacji inwestycji oraz opieka Proinwestycyjna.
34. Uczestniczenie w różnego rodzaju wydarzeniach skierowanych na przyciąganie inwestorów,
w tym w konferencjach i targach krajowych oraz międzynarodowych.
35. Oferowanie kompleksowego wsparcia w zakresie tworzenia środowiska dla rozwoju start-upów.
36. Budowanie platformy współpracy między samorządem, uczelniami a biznesem, w tym współpraca z instytucjami sektora edukacji w zakresie identyfikacji i pomocy w opracowaniu nowatorskich kierunków kształcenia związanych z rozwojem i potrzebami podmiotów tworzących lokalne środowisko gospodarcze.
37. 11.Działania promujące Gminę Lwówek Śląski jako gminę oferującą atrakcyjne warunki do podejmowania działalności gospodarczej i inwestycyjnej oraz opracowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych dla inwestorów.
38. Prowadzenie wszelkich spraw związanych z umieszczaniem informacji dotyczących wydziału oraz ich aktualizacją w Biuletynie Informacji Publicznej.
39. Współpraca z wszystkimi jednostkami organizacyjnymi i wydziałami Urzędu dla prawidłowego i skutecznego działania Urzędu.
40. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza na podstawie delegacji zawartych w przepisach ustawowych.

Stanowiska

Naczelink Wydziału Infrastruktury i Zamówień Publicznych

Inspektor ds. inwestycji i zamówień publicznych

Inspektor do spraw drogownictwa

Specjalista ds. inwestycji i zamówień publicznych

Referent d/s inwestycji i zamówień publicznych w Inwestycjach

Podinspektor ds. inwestycji i zamówień publicznych

Referent ds. inwestycji i zamówień publicznych

Dokumenty

Prawo miejscowe

Prawo miejscowe

Sprawy Społeczno-Obywatelskie

Środowisko i Planowanie przestrzenne

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 maja 2015 11:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Daniel Mrozik
Ilość wyświetleń: 19123
22 października 2025 08:21 (Kamil Michalak) - Zmiana danych jednostki.
22 października 2025 08:21 (Kamil Michalak) - Zmiana danych jednostki.
03 września 2025 09:07 (Kamil Michalak) - Usunięcie stanowiska: Podinspektor ds. projektów i pozyskiwania środków.
Zatrzymaj banner przewijany