Karta usługi nr: RGO.III.01
REFERAT GOSPODARKI ODPADAMI
Urząd Gminy i Miasta Lwówek Śląski
Aleja Wojska Polskiego 25A
59 -600 Lwówek Śląski
tel. 75 647 78 88, fax 75 647 78 89
Nazwa usługi:
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Podstawa prawna:
· Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.),
· Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122),
· Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10),
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.),
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
· kompletny wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
· oświadczenie o spełnieniu warunków do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
· kserokopia dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
· za wpis do rejestru - 50,00 zł,
· za zmianę wpisu w rejestrze - 25,00 zł (w przypadku rozszerzenia zakresu działalności),
· za zmianę wpisu w rejestrze - 17,00 zł (za wydanie zaświadczenia),
· za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) - 17,00 zł.
Opłatę należy uiścić gotówką w kasie Urzędu Gminy i Miasta Lwówek Śląski lub przelewem na rachunek bankowy Gminy i Miasta Lwówek Śląski: 47 1020 2137 0000 9002 0134 9109 PKO BP S.A. (obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku).
Termin załatwienia sprawy:
7 dni – od dnia wpływu kompletnego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami;
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze; organ dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy oraz wydaje z urzędu zaświadczenie
o dokonaniu wpisu do rejestru;
Jeżeli organ nie dokona wpisu do rejestru w ww. terminie, a od dnia wpływu wniosku do organu minie 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność; nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwie przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu powyżej, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
Miejsce załatwienia sprawy/złożenia dokumentów:
URZĄD GMINY I MIASTA LWÓWEK ŚLĄSKI Aleja Wojska Polskiego 25A
59-600 Lwówek Śląski, złożenie wniosku w biurze podawczym, Brama A, parter, pok. 2
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
REFERAT GOSPODARKI ODPADAMI URZĘDU GMINY I MIASTA LWÓWEK ŚLĄSKI
parter, pokój nr 8
Informacja:
Tel: (75) 6477 936, fax: (75) 6477 889; e-mail: odpady@lwowekslaski.pl
Dni i godziny pracy urzędu:
poniedziałek – środa 7:30- 15:30
czwartek 7:30-16:30
piątek 7:30-14:30
Tryb odwoławczy:
Od wydanego zaświadczenie - nie przysługuje;
Od decyzji odmawiającej wpisu do rejestru wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Lwówek Śląski, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Uwagi:
1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie do 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie
14 dni od zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Biuletyn Informacji Publicznej Gminy i Miasta Lwówek Śląski